Kalendarz i zmiany na sezon 2017
Wczorajsze spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych nie wzbudzało wielkiego zainteresowania, więc i rezultat obrad nie przyniósł wielkich nowości. Oprócz wstępnej wersji kalendarza na sezon 2017 przyjęto kilka zmian, które tylko w niewielkim stopniu wpłyną na przyszłoroczną rywalizację.
Najistotniejszą zmianą, o którą zabiegali również kibice, jest zmiana procedury startowej podczas deszczowych wyścigów. Zamiast lotnego startu, który odbierał sporą porcję emocji, kierowcy po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa ponownie ustawią się na polach startowych.
W przyszłym sezonie nie będzie już można wprowadzać “nadprogramowych” elementów jednostek napędowych w trakcie weekendu w ilości większej niż jedna. Jest to próba zamknięcia luki w przepisach, która pozwoliła Lewisowi Hamiltonowi napocząć aż trzy nowe jednostki w czasie weekendu wyścigowego na Spa.
W pięciu pierwszych wyścigach przyszłego sezonu zawieszony zostaje proces wyboru opon przez zespołu. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i związane z wprowadzeniem nowych konstrukcji opon, które mają sprostać znacznie większym obciążeniom. Każdy z kierowców zostanie zaopatrzony przez włoskiego producenta w dwa zestawy wykonane z twardej mieszanki, cztery komplety pośrednich opon oraz siedem zestawów opon miękkich.
W nadchodzącym sezonie każdy z kierowców otrzyma żeton na zmianę malowania kasku np. z okazji jakiegoś jubileuszu lub domowego wyścigu. Kierowca będzie mógł zmienić malowanie swojego kasku również w przypadku zmiany zespołu w trakcie trwania sezonu.
Najbardziej interesujące zmiany mogą dotyczyć kwestii, która został jedynie wspomniana w oświadczeniu opublikowanym przez FIA. Zatwierdzono procedury korzystania z wsparcia zewnętrznych podmiotów oraz zaktualizowano listę elementów, które można kupić od innego uczestnika rywalizacji. Kierunek, w którym poszły te zmiany, mogą mieć znaczny wpływ na formę oraz konkurencyjność mniejszych zespołów takich jak np. Haas.
Poniżej znajduje się wstępny kalendarz rywalizacji na sezon 2017. Wyścigi w Niemczech, Kanadzie oraz Brazylii są nadal pod znakiem zapytania. Trudno wyobrazić sobie, aby wszystkie trzy nagle wypadły z kalendarza, ale jest realna szansa, że przyszły sezon będzie się składał z 20 rund.
26 Marca | Melbourne | Australia |
9 Kwietnia | Shanghai | China |
16 Kwietnia | Bahrain | Bahrain |
30 Kwietnia | Sochi | Russia |
14 Maja | Barcelona | Spain |
28 Maja | Monte Carlo | Monaco |
11 Czerwca | Montreal | Canada* |
18 Czerwca | Baku | Azerbaijan |
2 Lipca | Spielberg | Austria |
9 Lipca | Silverstone | United Kingdom |
23 Lipca | Budapest | Hungary |
30 Lipca | Hockenheim | Germany* |
27 Sierpnia | Spa-Francorchamps | Belgium |
3 Września | Monza | Italy |
17 Września | Sepang | Malaysia |
1 Października | Singapore | Singapore |
8 Października | Suzuka | Japan |
22 Października | Austin | USA |
5 Listopada | Mexico City | Mexico |
12 Listopada | Sao Paulo | Brazil* |
26 Listopada | Abu Dhabi | United Arab Emirates |
(29 Sep 13:11)
Ta lista części kupowanych od partnerów się zawęziła czy poszerzyła?
(29 Sep 13:30)
Tego jeszcze nie wiemy. Mercedes mocno naciskał na wyjaśnienie pewnych obszarów współpracy Ferrari i Haas’a, więc może być nieco ciaśniej na liście.