Williams pokazał FW40
Zespół Williams długo zwlekał z podaniem terminu prezentacji bolidu, a gdy już wykonał ruch, to zaskoczył wszystkich. Dzisiejszego poranka zaprezentowane zostały pierwsze grafiki nowego bolidu oznaczonego symbolem FW40.
Poniżej możecie porównać, jak FW40 różni się od swojego poprzednika.
Na pierwszy rzut oka nie widać wielu zmian w porównaniu do poprzednika. Williams zaprezentował bolid z identycznym nosem jak w poprzednim sezonie. Tutaj nie można jednak wykluczyć, że w czasie testów lub w Melbourne zobaczymy nieco inna konstrukcję. Podobnie jak na zaprezentowanych zdjęciach modelu bolidu zespołu Manor można zauważyć dużo węższe boczne wloty powietrza. Zwiększył się za to przekrój wlotu umieszczonego nad głową kierowcy. To wskazuje na duże modyfikacje w układzie chłodzenia i wykorzystanie dodatkowej przestrzeni, która jest dostępna w tylnej części bolidu. Zmiany w tym obszarze mogą pozytywnie wpłynąć na pracę aerodynamiki.
Przednie oraz tylne skrzydło zostało dostosowane do nowych zapisów w regulaminie, ale specjalnie nie wpływają na charakter samego bolidu. Konstrukcja mocno przypomina zeszłoroczny samochód i jej charakter nie wydaje się być ani odrobinę bardziej agresywny. Pozostaje mieć nadzieję, że zaprezentowane grafiki nie oddają prawdziwego obrazu bolidu i samochód Williams na torze będzie prezentował się znacznie lepiej.
(17 Feb 10:29)
Nadal będą te paskudne nosy?
(17 Feb 14:03)
Raczej nie.
(17 Feb 15:55)
Pocieszyłeś mnie trochę hahah
(17 Feb 16:47)
Jednak jeden szczegół można gołym zauważyć, który się wyróżnia z poprzednią wersją, proszę spojrzeć na dolną końcówki chłodzenia hamulców, są one połączone z dolną częścią nosa, a pomiędzy występuje harmonijka zapewne kierująca strugi powietrza pod dyfuzor.
(17 Feb 18:55)
połączone chyba nie jest ale faktycznie sa jakby lotki teraz zauwazylem
(17 Feb 22:03)
To jest odbicie wlotów powietrza i lusterek 😉
(18 Feb 14:31)
Nie widzę lusterek w tym odbiciu, poza tym gdyby to było odbicie lotki skierowane by były w w stronę zewnętrzną. W każdym bądź razie szczegół rzucił się w oczy, ale jest widoczny tylko na tym ujęciu, więc wole poczekać do pierwszych testów.
(18 Feb 17:30)
To jest odbicie. nie ma tam nic innego jak odbicie wlotów powietrza sekcji bocznych…
(17 Feb 17:03)
Bardzo fajne zdjecie porównawcze 🙂 sekcje boczne już tak bardzo nie zasłaniaja tylnych kól jak to miało miejsce u poprzednim bolidzie ale tak naprawde te bolidy wygladaja niemal bliżniaczo nie ma tego co było miedzy 2008 a 2009 gdzie odrazu wiadomo który bolid jest który . urósł troche i tyle
(17 Feb 17:03)
Bardzo fajne zdjecie porównawcze 🙂 sekcje boczne już tak bardzo nie zasłaniaja tylnych kól jak to miało miejsce u poprzednim bolidzie ale tak naprawde te bolidy wygladaja niemal bliżniaczo nie ma tego co było miedzy 2008 a 2009 gdzie odrazu wiadomo który bolid jest który . urósł troche i tyle
(18 Feb 01:50)
Ani odrobinę bardziej agresywny (miał pobić grafika przez ekran?)… nadzieję, że będzie prezentował się lepiej…
Pretensje do garbatego, że ma dzieci proste. Zakres zmian był znany od dawna, objaśniony i zaprezentowany na niezliczonych grafikach. Nowy FW istotnie i widocznie zmienił proporcje, ale nie, nie przypomina latającego talerza, bo chyba tego spodziewał się autor i niezliczona grupa stękaczy.
Powiedzmy sobie szczerze drogie marudy…Wasz odbiór tego samochodu w 99%,9% zdefiniował jedyny niezmieniony element względem poorzednika. Czubek nosa. Resztę macie nomen omen w nosie.
(20 Feb 09:50)
W ogóle przekonanie, że można zadekretować przepisami estetykę, jest prześmieszne.
(20 Feb 10:01)
No tak, ale przecież w ten sposób argumentowano wprowadzane zmiany.
(20 Feb 13:04)
No to masz większe koła, strzałkowate przednie skrzydło i obniżone tylne. To miało dać “sexy look”.
(18 Feb 23:39)
najfajniejsze jest w tym zdjęciu jest interaktywny suwak, którym można sobie odsłaniać więcej FW40 lub Fw38 do woli latając w prawo i w lewo 🙂