Ferrar SF70-H – nowa nadzieja? Analiza techniczna bolidu
Mimo wielu obietnic w poprzednich sezonach Ferrari nadal nie potrafi znaleźć recepty na zbudowanie konkurencyjnego bolidu. Inżynierom z Maranello zarzuca się brak inwencji twórczej oraz bardzo zachowawczą postawę. Czy nowy bolid włoskiej stajni jest potwierdzeniem tej tezy? Niezupełnie, bo SF70-H ma wiele innowacyjnych elementów i prezentuje się całkiem okazale, choć nie robi takiego wrażenia jak zaprezentowany wczoraj konkurent. Z ostateczną oceną trzeba będzie jednak poczekać do Melbourne.
Tyle tytułem wstępu, którego zabrakło w poniższym materiale, bo… kamera tak chciała.
P.S. Z dźwiękiem jest lepiej, teraz postaram się popracować nad światłem.
(24 Feb 20:43)
Super materiały. Czy planujesz coś takiego przed wyścigami? Chodzi mi o analizy wyścigów ale takie trochę bardziej techniczne.
(24 Feb 21:31)
Właśnie miałem zaproponować. Mr BigStuff dobrym pomysłem byłoby przedstawianie poprawek przed weekendem wyścigowym a przynajmniej po piątkowych treningach kiedy pojawiają się nowe zdjęcia. Wystarczy je pokazać i krótko omówić a naprawdę przyciągniesz nowych zainteresowanych na bloga.
(25 Feb 11:27)
podpisuję się pod tym obiema rękami.
(25 Feb 22:13)
…i nogami 😉
(24 Feb 21:15)
jakiś dziwny ten bolid Ferrari tak nie wiadomo czego się można spodziewać po nim. Co do analizy to super jak wszystkie poprzednie. A czy mógłbyś zrobić takie porównanie zdjęć kilku bolidów jednocześnie np przednie skrzydła Mercedesa Ferrari Renault czy coś podobnego
(24 Feb 21:32)
https://twitter.com/Graftechweb/status/835061164912558080?s=07
(24 Feb 21:33)
Szkoda, że nie opowiedziałeś nic o podłodze i poszyciu tuż przed tylnym zawieszeniem. W tym miejscu poszycie jest bardzo ładnie podcięte i robi się bardzo dużo miejsca na podłodze.
(25 Feb 20:19)
Wszystko, co jest ciekawe w podłodze nie jest pokazywane, bo nikt poza zespołami tego nie widzi.
Mówię o podwoziu. Więc nie dziw się. To jeden z kluczowych obszarów aero auta.
To, o czym mówisz, nie ma aż takiego znaczenia dla aero i jest tutaj u wszystkich dużo pustego miejsca i ew. jakieś małe kierownice powietrza.
Jedyne, co jest widoczne u wszystkich, to szczeliny przed tylnym kołem.
Mają takie same zadanie jak szczeliny u góry bocznych osłon tylnego skrzydła.
Tu i tam przepływ powietrza bardzo spowalnia i tworzą się strefy nadciśnienia /zarówno w obszarze nad podłogą w pobliżu tylnego koła, jak i w obszarze połączenia tylnego spojlera z jego boczną osłoną/.
Szczeliny usuwając to powietrze, zmniejszając ciśnienie i przyśpieszając przepływ powietrza.
Zmniejszają tym samym opór aero.
(26 Feb 03:07)
Po 1 opisałem Mo element który dobrze rozumiem i nikt nie musi mi tego tłumaczyć po raz kolejny. Po 2 nie zrozumiałes o który element mi chodzi więc popatrz jeszcze trochę na zdjęcia i zastanów się czy ciasno schodząc poszycie tym przy podłodze i jego podpięcie nie daje efektów aerodynamicznych… To się nazywa kształt butelki coca coli….
(26 Feb 06:28)
opisałeś mi*
(24 Feb 22:21)
Jak zwykle solidny, fajny materiał! Dzięki.
(25 Feb 12:18)
Jest super. przydało by sie aby monitor zajmował nieco wiecej miejsca na ekranie. moze nieco wieksze zblizenie . jest spoko im wiecej pokazesz tym lepiej jesli chodzi o nowinki. Bardzo trafny wniosek na koniec jesli mercedes nadal bedzie miał przewage w mocy to reszta przestaje mieć znaczenie by musiało być to coś tak mocnego nadrobi ubytek mocy i do tego jest ciezkie do skopiowania zeby tego nie widać co raczej w areodynamice jest ciezkie.
przepis na pokonanie mercedesa ? redbull z silnikiem ferrari 🙂
(25 Feb 13:32)
Filmik nt. elementów hydraulicznych biorę w ciemno!
Kolejna fana analiza! Mikrofon jest, doświadczenie coraz większe, tak trzymać!
Oby Ferrari coś namieszało w tym sezonie…