Czy 13 będzie szczęśliwa dla Red Bulla? Analiza techniczna bolidu
Zwlekałem z analizą bolidu zespołu Red Bull, bo podobnie jak większość obserwatorów, podejrzewałem, że w Barcelonie zobaczymy całkiem inną konstrukcję niż ta, która pojawiła się na pierwszych zdjęciach. Okazało się jednak, że testowany bolid jest dość prostą konstrukcją z punktu widzenia rozwiązań aerodynamicznych, na którym Newey ma zamiar budować w trakcie sezonu.
Nos RB13 to jeden z elementów, który jako pierwszy rzuca się w oczy i najbardziej wyróżnia się spośród wszystkich zaprezentowanych rozwiązań. Rozwiązanie jest legalne, to opiera się na bardzo ciekawej interpretacji regulaminu technicznego, ale o tym więcej w kolejnym wydaniu magazynu “Echa padoku”.
Cały czas czekam na Wasze komentarze, sugestie oraz pytania.
(03 Mar 14:59)
Świetny materiał jak zawsze! Mam jednak pytanie: czy taki kształt nosa nie powoduje zwiększonego oporu powietrza? Czy korzyści płynące z większej ilości powietrza wpadającego pod bolid rekompensują te straty?
(03 Mar 15:09)
Czyli Newey zrobił bardzo solidną bazę według swojej filozofii i jeśli silnik Renault będzie dawał radę to agresywny rozwój bolidu w trakcie sezonu da owoce. Wygląda to bardzo ciekawie. Swoją drogą nie wiemy co jest w środku bolidu, to czego nie widać a tam zapewne też jest parę interesujących rozwiązań.
Jak zwykle świetna analiza – czekamy na 2 pozostałe bolidy!
(03 Mar 21:01)
Świetna ANALIZA i te NEWSY ze swiata F1 🙂
(03 Mar 23:27)
Jak zawsze na poziomie! 🙂 Czekam na małe podsumowanie pierwszej tury testów.
(03 Mar 23:50)
Mr.BigStuff jakiś pomysł jak może działać to wycięcie w podłodze?
(04 Mar 02:22)
Analiza bolidu ekipy Haas F1 też będzie?