Najciekawsze rozwiązanie techniczne – analiza
Dziś pora na materiał, do którego przygotowywałem się przez cały ostatni tydzień. Skrupulatnie zbierałem wszystkie nowinki techniczne, aby zaprezentować je w formie podsumowania pierwszej sesji testowej. Niestety kiedy się bardzo chce… Kamera w pewnym momencie zgubiła ostrość i materiał jest rozmyty. Pod filmem znajdziecie jednak linki do zdjęć w dużej rozdzielczości.
Linki do zdjęć, przy których kamera zgubiła ostrość:
18:45 (nos Ferrari) – https://e87.imgup.net/C51WfBuXEA7768.jpg
19:30 (Toro Rosso) – https://b47.imgup.net/C5wCwznWQA5aab.jpg
20:00 (Toro Rosso) – https://s42.imgup.net/C5wCycLWMA8264.jpg
20:20 (Ferrari) – https://c48.imgup.net/C5wJoljXEA5170.jpg
20:55 (Mercedes) – https://n75.imgup.net/C5wXr5GWcA33a7.jpg
22:10 (Force India) – https://i10.imgup.net/C5rRtVSXQA7872.jpg
Chyba pora wrócić do kartki i długopisu bo wychodzi na to, że “nie umiem w internety”…
(06 Mar 12:50)
Jak zwykle świetny materiał. Rozmycie ? Jakie rozmycie!! Myślę, że zdecydowana większość z “nas” jest bardzo zadowolona z Twojej pracy ku naszej uciesze. Czekamy na więcej.
(06 Mar 13:03)
Tak jak już pisałem przy analizie Renault – jak zmienisz format prezentacji to nie będzie problemu z ostrością.
Analiza na całym ekranie na wybranych zdjęciach z głosem w tle byłaby bardziej czytelna.
(06 Mar 21:53)
oby tak dalej 🙂
(06 Mar 22:01)
turbo JET w nowej wersji , tłoki w technologii 3D a teraz to !!! Poligon doświadczalny F1
http://www.f1.v10.pl/Ferrar…
każde 10 KM wiecej to wzrost przyspieszenia bolidu 1-1,1 % wydaje sie niewiele ale po przeliczeniu przez czas z gazem w podłodze na torze wychodza z tego spore wartości 😛
(06 Mar 22:24)
Nie wszyscy oglądają sky i nie wszyscy znają biegle angielski by móc przeczytać więc myślę że nic złego się nie stanie jak będziesz powielał informacje z innych źródeł.
(07 Mar 18:18)
Popieram też się nie obrażę jak będziesz powoływał się na zagraniczne serwisy.
(07 Mar 08:45)
Czy w trakcie trwania sezonu dopuszczalne jest, aby jakiś zespół całkowicie przeprojektował i zmienił zawieszenie w bolidzie?
(07 Mar 14:20)
O ile nie naruszy to struktur zderzeniowych, to owszem. W praktyce jest to niezwykle trudne.
(07 Mar 17:51)
Po pierwsze strasznie mi miło, że mój ulubiony blog o F1 znowu żyje, dawno tu nie zaglądałem, już straciłem nadzieję a tu taka niespodzianka 😉
Mała uwaga do zawieszenia Force India, nie prawdą jest, że sprężyna ma tylko linowy charakter pracy, możemy uzyskać sprężyny:
-liniowe (siłą sprężystości jest proporcjonalna do odkształcenia)
-progresywne (siła sprężystości rośnie wraz z odkształceniem, kolokwialnie mówiąc sprężyna twardnieje)
-degresywna (odwrotnie do progresywnej)
-łamana (progresywna lub degresywna ale wykres jej charakterystyki nie jest łukiem tylko krzywą łamaną)
szybki przykład wykresów z wikipedii (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Federkennlinie.svg)
Pozostając już tylko w temacie sprężyn śrubowych (pomijam sprężyny płaskie, piórowe, spiralne itp), to charakterystykę takiej sprężyny możemy kształtować poprzez jej kształt (walcowa, stożkowo baryłkowa, itd) ale także, skokiem sprężyny (czyli jak gęsto jest nawinięta), czy średnicy drutu z jakiego jest sprężyna nawijana.
Co do przewagi elementu hydraulicznego, to wydaje mi się, że zastosowano go dlatego iż daje większy wachlarz możliwości zmiany charakterystyk pracy zawieszenia bez zmiany kształtu zewnętrznego, co w przypadku sprężyny śrubowej już nie jest możliwe.
Gdyby ktoś się zastanawiał gdzie na drodze może takie sprężyny np: progresywne spotkać, to podpowiadam, praktycznie każdy sportowy motocykl jak spotkacie ma takie spręzyny a wyglądają one mniej więcej tak:https://www.bikestar.pl/motocyklowe-sprezyny-progresywne.html
(07 Mar 20:33)
Bardzo fajny materiał. Wreszcie podkręciłeś głos i można oglądać. Czekam na więcej.
(08 Mar 22:17)
Analiza ciekawa i rzeczowa, z przyjemnością obejrzałem i na pewno zajrzę na stronę w przyszłości.
W polskich internetach taka wideo analiza to rzadkość, naprawdę dobra robota!
PS
Taka uwaga/sugestia techniczna:
Jeżeli masz możliwość przesuń monitor bardziej na środek w stosunku tego co obejmuje kamera.
Teraz jest w lewym dolny rogu i przez cały czas odnoszę wrażenie, że cześć obrazu o którym mówisz jest ucięta i znajduję się poza kamera.