Mercedes W09 – kolejna mistrzowska konstrukcja?
Mercedes nadal ma pewną przewagę po stronie jednostki napędowej, która przed tym sezonem miała przejść kolejną transformację. Niezależnie od tego inżynierowie z Brackley cały czas szukają dodatkowych ułamków sekund po stronie nadwozia. Zeszłoroczna maszyna była dość kapryśna, ale jeśli udało się trafić z ustawieniami, to rywale mogli tylko liczyć kolejne sekundy straty.
Trudno się więc dziwić, ze inżynierowie Mercedesa nie szukali alternatywnych rozwiązań, ale projektując W09 postanowili doszlifować swoje własne pomysły. Tych szlifów nie widać może na pierwszy rzut oka, ale jest ich bardzo dużo. Więcej na ten temat znajdziecie w poniższej analizie:
(23 Feb 16:43)
Super to przedstawiasz. Wielkie dzięki.
Co do “halo” to jest o k r o p n e.
Widoczność może kierowca mieć nieco odmienną, niż my widzimy na filmie.
Ktoś bardzo słusznie zauważył, że ludzie widzą obydwoma oczami, stereoskopowo. Obrazy z lewego i prawego oka są analizowane przez mózg i składane w jeden, przestrzenny. Dzięki widzeniu obydwoma oczami potrafimy m.in. określić odległość obiektów w przestrzeni. Patrząc jednym okiem jest to niezwykle trudne.
Kamera nagrywa obraz jednym obiektywem, więc widzimy obraz jednak odmiennie niż sam kierowca.
(24 Feb 11:15)
Super materiał. Z jakiego źródła posiadasz zdjęcia Mercedesa w takiej rozdzielczości?
(24 Feb 14:08)
podejrzewam, że paczki dla dziennikarzy, tzw. press pack
(24 Feb 12:55)
Mała uwaga Mr.Big. Nie ma remisu między RB a Mercem… Bodajże Sauber miał więcej wcięć… Chyba 11 z tego co pamiętam…
(24 Feb 14:08)
Czyli jest remis między RB a MB a Sauber miał najwięcej wycięć 🙂