Wydarzyło się w Enstone
Robert przymierzył dziś swoje miejsce pracy na sezon 2011:
Z innych informacji z obozu Renault (via. Twitter) wynika, że przyszłoroczna konstrukcja jest już gotowa a teraz trwają prace nad pakietem aero na Bahrajn:
The Enstone wind tunnel is busy this week working on our aero package for Bahrain
(16 Dec 23:55)
ciekawi mnie to ostateczne malowanko, kombinezony no i prezentacja nowego bolidu, nie mogę się doczekać 🙂
(17 Dec 00:58)
No to ja ze swojej strony dodam:
-1 mld usd
– ok. 540 ha
– niestety Herman Tilke
– lokalizacja – okolice Łodzi.
Żródła informacji nie ujawnię, ale za osobami z którymi rozmawiałem stoją potężne pieniądze.
Tyle…
(17 Dec 01:40)
A więc jednak, GP Polski będące do niedawna tylko i wyłącznie niespełnionym marzeniem powoli staje się faktem… Pierwsza myśl "super" natomiast po dłuższej chwili nasuwa się pytanie "czy my jesteśmy na to gotowi?"
Euro 2012 ujawni o Nas gołą prawdę…
PS : Ciekawe jak na takie info zareagowałby Kubica, nie tak dawno mówił że raczej GP Polski jako etatowy kierowca nie doczeka a tu proszę, takie niusy 😀
(17 Dec 09:33)
Budowa toru nie zapewnia wejscia od razu do kalendarza F1.
(17 Dec 10:48)
Ja bardzo przepraszam, ale GP Polski to mi się tylko ze speedway'em kojarzy…
(17 Dec 11:04)
@ Macz
Oczywiście że nie gwarantuje ale jednak są pewne przesłanki które mogą sugerować wydarzenie "odwrotne". Przede wszystkim nikt nie ściągał by H.Tilke do zaprojektowania "jakiegoś tam toru na polskim zadupiu" to raz, żaden poważny inwestor znający realia wyścigowego światka nie zainwestował by 1 mld USD w tor który miałby służyć do tego by nastolatkowie śmigali sobie po nim na kartach to dwa a znając zamierzenia i aspiracje Pana Berniego to GP Polski w F1 mogłoby okazać się strzałem w dziesiątkę. F1 staje w Polsce sportem coraz bardziej popularnym, telewizje a raczej jedna telewizja coraz więcej zarabia na transmisjach, kibice kupują coraz więcej gadżetów a fora internetowe każdego dnia pozyskują nowych "specjalistów" w tej dziedzinie… Idąc dalej, z samych tylko biletów była by niezła kasiora a działa to również w drugą stronę, impreza na tak dużą skalę zawsze przyciąga nowych inwestorów którym zależało by na budowie infrastruktury w okolicach toru, hotele, lokale gastronomiczne etc.
A i w końcu co najważniejsze, dzięki pozyskaniu obiektu wyścigowego z prawdziwego zdarzenia można by w końcu rozwijać w naszym kraju kulturę wyścigową a nasi młodsi i starsi driverzy dostali by coś cenniejszego od złota.
(17 Dec 11:18)
a nie sądzicie, że w z marketingowego punktu widzenia Polska to nie jest dobry target? GP Niemie, GP Węgier oraz GP Rosji – mimo ze bardzo chciałbym, żeby to była prawda to szczerze wątpię w GP Polski.
(17 Dec 11:33)
Cytat z Kubicy, z którym w pełni się zgadzam:
(17 Dec 12:23)
@ Cort
Polska jest w pewnym sensie "rynkiem wschodzącym" w F1 i mimo wszystko tkwi w niej spory potencjał. Zwłaszcza ludzki biorąc pod uwagę to że mamy sporo młodych talentów. Kubica dał początek pewnemu trendowi, swoim wejściem do F1 zaintrygował ludzi, odnosząc sukcesy wprawił tą machinę w ruch i teraz wszystko toczy się samoczynnie. Najpierw zaczyna się od sprzedaży gadżetów w danym kraju, potem pierwsze transmisje, pierwsi sponsorzy a później w pierwszy polski zespół / tor. Sprawy zdają się przybierać sensowny i zgodny z logiką kierunek. Ale oczywiście nie ma co się zawczasu podniecać i ekscytować. Jeśli to wszystko okaże się prawdą o budowie toru to już i tak będzie nieźle. A potem to już tylko powinno pójść z "górki".
Co do cytatu Kubicy, sporo w tym racji jest ale z drugiej strony gdzie zorganizować w Polsce wyścig na torze ulicznym skoro nawet w stołecznym mieście najważniejsze drogi są albo w stanie opłakanym albo co najwyżej poprawnym ? Fakt, były plany że albo Wrocław albo Gdynia ale to trochę utopijne wizje, gdybyśmy mieli drogi jak nasi bracia od Krecika to byłoby to bardziej prawdopodobne ale jak jest to wszyscy wiemy. Na torze w Poznaniu nikt się o GP nie pokusi bo kierowcy by się tam pozabijali a w najgorszym wypadku to siebie i kibiców. Walencja uchodzi za trudny tor a na całej długości ma 14 m szerokości więc jak wyobrażacie sobie wyścig na 12 m?! Jeszcze przy takim stanie nawierzchni… Chyba że zorganizowana była by specjalna edycja GP dopuszczająca do startu bolido-czołgi pokroju C29 i o zawieszeniu rodem z R30 🙂