The Flying Lap

Na dobry początek dnia mam dla Was niesamowity materiał. Potraktujcie go jako przeprosiny za to co działo się tu przez trzy ostatnie dni. Chciałem dobrze a wyszło… sami zresztą widzieliście. Zapatrzony w statystyki odwiedzin trochę zapomniałem o najważniejszych sprawach. Mam nadzieję, że czytelnicy, którzy są ze mną od początku okażą zrozumienie i nie wypną na mnie swoich czterech liter. Wracam do starego dobrego blogowania. Wracam do korzeni bo rozmienianie się na drobne widać nie służy ani mnie ani Wam. Chat całkowicie znika ze strony.

Teraz do rzeczy. Materiał, o którym wspomniałem to piąta odsłona nowego programu poświęconego F1. Gospodarzem programu jest Peter Windsor były menadżer zespołów Ferrari oraz Williams od wielu lat związany z F1. Program dostępny jest jedynie za pośrednictwem Internetu i nadawany na stronie smibs.tv. Nawet jeśli przegapicie odcinek to można go potem obejrzeć w serwisie vimeo lub youtube.

Polecany przeze mnie odcinek jest o tyle ciekawy, że w całości poświęcony jest zakończonym wczoraj w Walencji testom. Peter zaprosił tym razem do dyskusji Pedro de la Rosę (tester Pirelli) oraz Craiga Scarborough, który jest autorem najlepszego technicznego bloga poświęconego F1 scarbsf1.wordpress.com. Dużo uwagi zostało poświęcone nowemu bolidowi Renault ze względu na jego nietypowe rozwiązanie układu wydechowego. Zatem miłego oglądania.



Tłumaczenie:

Na początku Perdo wskazuje dwa główne problemy, z którymi boryka się firma Pirelli od początku testów. Pierwsza sprawa jest taka, że samochód, którym dysponują odbiega dość znacznie od charakterystyki obecnych maszyn. Siła docisku generowana przez TF109 jest nieporównywalnie mniejsza co znacznie utrudnia odpowiednie przygotowanie mieszanek. Pomysły na rozwiązanie problemu są dwa: udoskonalić samochód lub wynająć bolid od jednego ze startujących zespołów. Drugi problem związany jest ze stanem torów, na których Pedro testował opony. Będąc sam na torze nie był w stanie “zostawić” odpowiedniej ilości gumy potrzebnej do zasymulowania warunków wyścigowych. Mówiąc krótko testował na zielonych torach.

Więcej wkrótce…

Zachęcam również do obejrzenia wcześniejszych odcinków.

P.S. Nie zapomnijcie, że dziś o 12:00 prezentacja McLarena MP4-26. Jeśli uda mi się wyszperać jakąś transmisję to na pewno pojawi się na stronie.