#sillyseasonf1
W oczekiwaniu na opóźniony start sezonu zespół Force India za pośrednictwem swojego konta na twitterze zaproponował fanom ciekawą zabawę. Sezon ogórkowy, myśl przewodnia “Zasady i regulacje”.
Na reakcje fanów (nie tylko Force India) nie trzeba było długo czekać. Chwilę po ukazaniu się wiadomości twitter zalała fala wpisów zawierająca tag #sillyseasonf1. Najciekawsze propozycje:
@CarlosEMF Wszystkie systemy elektroniczne, z których korzystają zespoły muszą być oparte na Windowsie Vista.
@TheGeoffOwen Kierowcy nie będą już dłużej związani z jednym zespołem. W trakcie sezonu będą musieli wystartować w bolidzie każdego z zespołów.
@TheRealmsNL Znikają niebieski flagi a dublowany kierowca może otrzymać dodatkowe punty za utrzymanie szybszego kierowcy za sobą.
@zoehhh Każdy z kierowców, który użyje podczas wywiadu określenia “for sure” zostanie ukarany cofnięciem o 5 miejsc na starcie.
Na wasze propozycje czekam w komentarzach. Zobaczymy jak u Was z kreatywnością.
(07 Mar 13:34)
Ja proponuje zamiast sztucznego zraszania toru wodą po prostu ją zamrozić a teamom zabronić używania opon z kolcami 😉 . To dopiero będzie widowisko…
(07 Mar 13:42)
Tylko kierowca który kogoś wyprzedzi (z pominięciem kolegi z zespołu, samochodu bezpieczeństwa i dublowanych zawodników oczywiście) może zmienić opony.
(07 Mar 13:49)
Kierowca który wykona najszybsze okrążenie, może na następnym używać do woli regulowanego tylnego skrzydła.
(07 Mar 13:52)
– jeśli prowadzący ma przewagę nad 2gim większą niż 15sek otrzymuje karę drive-through
– prowadzący musi zmienić opony jako ostatni
– zespoły mogą zmienić max 2 koła na pit-stop (wyścig w deszczu – masakra:))
(07 Mar 13:53)
W ramach promowania polskich talentów mistrz ligi F1 SimracingPro podobno ma mieć możliwość testów w MarussiaVirginRacing http://youtu.be/5238zboqrr0?hd=1 szczegóły finansowania nie są znane, po paddocku mówi się coś o próbie wypromowania grupy Lotos.
(07 Mar 13:55)
Kierowca którego wizyta w pitstopie będzie dłuższa niż 107% najkrótszej czasu, otrzymują karę -1 pkt za każdą taką zmianę, bo F1 to sport zespołowy.
(07 Mar 14:08)
24 Bolidy HRT
(07 Mar 14:09)
Osoba której pomysł będzie miał największe uznanie na FB, otrzyma możliwość jeżdżenia przez 2h bolidem Force India z 2010 w czasie ostatnich, przedsezonowych testów w tym roku.
(07 Mar 14:45)
Więcej wyścigów:) dwa razy w tygodniu, pierwszy w sobotę na zmoczonym torze a drugi w niedziele uzależniony od pogody 🙂 wynik na mokrym torze mógłbym być liczony podwójnie :]
(07 Mar 14:53)
Chyba najgłupsze:
– Kierowcy będą używać opon które się zużywają w zastraszającym tempie, dzieki temu będą zmuszeni do zjazdu do na wymiane kilka razy w ciągu wyścigu
– Kierowca, który znajduje się przed bolidem w okolicy 1s różnicy, może nacisnąć przycisk, który zwiększa jego prędkość
– Zmiana silników w bolidach na 1.6 turbo.
(07 Mar 14:56)
To się nie liczy – zmałpowałeś z FIA
(07 Mar 16:19)
Nie ma kwalifikacji, samochody startują z losowych pozycji. O tytuł mistrza trzeba byłoby walczyć, a nie grzecznie dowozić punkciki.
(07 Mar 16:21)
Aa to niech bedzie limit paliwa na wyścig (a niech bedzie 160kg) a producentom silników dałbym wolną rękę w budowie jednostek napędowych 😀 u u dopiero by sie działo, V6, V12…
I coś a`la Bernie: 40 wyścigów w sezonie, podgrzewanie torów (w celu szybszej degradacji opon), wyscigi na Filipinach, w Omanie, Hondurasie, Haiti, itd…
(07 Mar 17:39)
Podgrzewany tor spokojnie można zorganizować na Islandii 🙂
(07 Mar 16:23)
PS. Proponowałbym zeby wszystkie systemy elektorniczne nie były oparte na Windows Vista lecz na MS-DOS – wtedy to umiejętności kierowcy były by ważniejsze.
Nie chciałbym oglądać wariującej elektroniki (Win Vista) w Bolidach..
(07 Mar 16:57)
Nie ma sensu się męczyć. Dziadek wraz z fia wymyślą jeszcze nie raz coś co nie śniło się nawet stanisławowi lemowi…ale co do silników 1,6 turbo powszechna fala krytyki wydaje się być nieco przesadzoną. Przecież „era turbo” o pojemnośći 1500 to kultowy okres w historii f1. Dodam tylko, że już wtedy dało się z tego wykrzesać 1000 km. Dźwięk chyba też nie był najgorszy. Do wszystkiego można się przyzwyczaić. 2 lata temu wydawało się wszystkim, że na tory wyjechały spychacze, a teraz oglądając bolidy z 2008 roku wydają się być już takie oldschoolowe. Oczywiście pomysły w stylu sztucznego deszczu to już przegięcie, ale trzeba zrozumieć, że zmiany były, są i pewnie będą cześcią f1.
Co się tyczy tematu to ja proponuję po każdym pit stopie zmianę w kokpicie tzn. Wyścig zaczyna driver, po zmianie opon zmienia go mechanik, lizakowy, inżynier itd. Obowiązkowo ostatni stint należy do głównego sponsora. Pitów będzie sporo, każdy zdąży pojeździć…
(08 Mar 10:45)
Ładnie, ładnie, ale proszę cię, jak mówisz to nie krzycz, bo ciężko się czyta. 😉
Pozdrawiam.
(07 Mar 17:34)
Wprowadzić minimalną ilość pit stopów na określonym poziomie. Wpuszczać wszystkich w równym czasie na kwalifikacje, najpierw najwolniejszych i dawać na nie mało czasu, żeby robiły się sprinty (każdy chce jak najszybciej pokonać okrążenie wyjazdowe, żeby być z przodu – tak było bodajże w Belgii, bo miał deszcz padać), w wyniku tego mocniejsi startują z tyłu, a lepsi z przodu (Vettel by padł). Ujemne punkty za prowadzenie przez więcej niż 75% długości wyścigu ;D, w razie nudnego wyścigu, wpuścić na tor młokosa w lepszym aucie, żeby straszył lidera, a lider nie chciał się ośmieszyć ;D.
(07 Mar 17:54)
* wyścigi szutrowe i na śniegu
* wyścig po ciemku tylko z własnymi światłami
* tor o całkowitej długości >300km (czyli na jedno okrążenie)
* tory o zmiennej konfiguracji (np. co 5 okrążeń zmiana trasy lub każdy zawodnik musi przejechać w dowolnym momencie wyznaczoną liczbę przejazdów daną konfiguracją)
* obowiązek zmiany opon na deszczowe nawet jak nie ma deszczu
* dwa wyścigi tego samego dnia, z tym że w drugim o kolejności startowej decydują miejsca w pierwszym wyścigu ale od końca (to chyba nawet gdzieś jest?)
* jeżeli w dowolnym momencie przez N% czasu wyścigu nie zmienia się kolejność / kończymy wyścig lub wypuszczamy safety car / neutralizacja
A z takich zmian na serio to zadaszony wyjazd z pitstopu.
Uważam że podczas deszczu zespoły najdalej oddalone od wjazdu na tor mają większy kawałek do przejechania wolno mokrym torem w następstwie czego trudniej potem rozgrzać opony.
(08 Mar 10:20)
W seri WTCC w drugim wyścigu pierwsza 8 startuje w odwróconej kolejności.
(07 Mar 18:29)
Ten temat daje wielkie pole do popisu ale i tak ciężko przebić Berniego, jego skróty i sztuczne deszcze 😉
Ja miałbym takie propozycje:
– kierowcy, którzy awansowali do Q3, pół godziny przed startem wyścigu muszą wypić powiedzmy 0,25l wódki albo 4 piwa (to jest do ustalenia). Jeśli w Q3 znajdzie się Petrov – jedzie trzeźwy. Tą propozycję znalazłem na innym portalu ale lekko ją zmodyfikowałem 😉
– 5 okrążeń przed końcem wyścigu ostatnich pięciu kierowców zmienia kierunek jazdy i jadą pod prąd.
– KERS działa tylko na biegu wstecznym
(07 Mar 19:05)
😀
ale się uśmiałam z tego punktu o jeździe pod prąd
moje propozycje:
* każdy zespół wystawia parę mieszaną czyli kobieta plus mężczyzna,
* panowie kulturalnie puszczają panie przodem,
* w losowo wybranym momencie bolidy obracają się o 180 stopni i zmieniają kierunek jazdy
ha!
(07 Mar 20:29)
Biedny Alonso musiałby zainwestować w operację zmiany płci ;(
(07 Mar 19:05)
10 miejsce startowe zdobywa kierowca któremu uda się przejechać okrążenie równo w 2 minuty. Bez pomocy elektroniki.
(07 Mar 19:21)
Kierowca podczas pit stopu sam zmienia sobie opony (wizyta w boksie trwałaby pół wyścigu) xD
Kierowcy mogą porozumiewać się między sobą przez radio (każdy z każdym).
Ostatni na mecie ustawia zwycięski bolid przed kolejnym wyścigiem xD
(07 Mar 22:20)
Ta opcja z porozumiewaniem się między sobą – kierowcy mieliby CB radia w bolidach. Szerokości przyczepności!
(08 Mar 18:04)
Mobilki jak dróżka? 😀 😉
(07 Mar 20:01)
kolejny start po 5 okrążeniach i tak aż do końca wyścigu . Dawka adrenaliny zapewniona co 5 okrążeń.
(07 Mar 20:25)
Nie dałabym rady xD
Jeden start i dawka adrenaliny na cały tydzień 😉
(08 Mar 10:33)
moje propozycje:
-za zwycięstwo w GP kierowca na następne GP dostaje 20kg balastu.
-skróty na torach(kierowca może wykorzystać tylko raz)
-Pietrow zawsze startuje przed Alonso 🙂
-Massa ma wyłączone radio (w nawiązaniu do Filipe, Alonso jest od ciebie szybszy..)
-Kierowca podczas wyścigu robi skarpety na drutach, w ramach luzu:D
-Jako mechanicy w boksach,kobiety w bikini 😀
(08 Mar 10:52)
Wprowadzić skrzyżowania ze światłami. I koniecznie warunkowy prawoskręt na zielonej strzałce, żeby zachować płynność widowiska.
…albo chociaż rondo.