Strefa DRS dla toru Sepang
Została właśnie opublikowana informacja na temat strefy DRS obowiązującej podczas wyścigu o GP Malezji.
Podobnie jak to miało miejsce w Australii miejscem akcji będzie prosta start-meta. Pomiar będzie wykonywany przed ostatnim zakrętem (15), a informacja o możliwości użycia skrzydła zostanie przekazana kierowcy na prostej start-meta. Dodam tylko, że kierowcy a Australii mieli na wykorzystanie przewagi około 600 metrów, a w Malezji będzie to odcinek o 200 metrów dłuższy.
(07 Apr 09:24)
Po cichu liczę na to że zespoły faktycznie wyniosły jakieś doświadczenie z Australii i zobaczymy więcej manewrów gdzie DRS rzeczywiście będzie pomagać w wyprzedzaniu. W tej technologii równie ważne jak samo skrzydło jest odpowiednie dobranie przełożeń. Dwa tygodnie temu było widać, że nie wszystkie zespoły opanowały ten temat. Mam nadzieję, że tym razem będzie lepiej.
(07 Apr 10:28)
Dla mnie zastanawiające jest to czy był sens w ładowanie grubych milionów na KERS. Czy DRS, wykorzystywany np. przez 10 sec na okrążeniu (kierowca sam ustala kiedy go używa), nie byłby lepszym pomysłem? Jak pokazał pierwszy wyścig sezonu zysk w prędkości nie jest aż tak ogromny ale to w sumie dobrze, bo w F1 chodzi przecież też o precyzję. Oczywiście niewykorzystane sekundy nie przechodzą na następne okrążenie 😉
(07 Apr 15:44)
Zniknąłby wtedy aspekt wyścigu zbrojeń. A mi, na przykład, się to podoba.
(07 Apr 11:29)
W Aurstralii odcinek na którym można było używać DRS miał 867m.
(07 Apr 12:10)
Prosta na Albert Park ma długość 843 metry (źródło: http://bit.ly/hONaEz) więc to, co napisałeś mija się z prawdą.
(07 Apr 12:35)
Wiem. Strefa zaczynała się jednak jeszcze przed prostą startową i miała tak jak pisałem 867m (żródło: http://bit.ly/fbIdqv). Poszukam jeszcze grafiki, jak to dokładnie wyglądało.
(07 Apr 13:01)
Co do liczb to się zgadza ale… Musisz odliczyć od tego strefę hamowania i kawałek toru po wyjeździe z zakrętu. Wtedy otrzymasz realną długość strefy.
(07 Apr 13:40)
Fakt. Przecież nikt w zakręcie nie zrezygnuje z docisku, bo to by się (delikatnie mówiąc) źle skończyło. Realna długość oczywiście wyjdzie mniej więcej 600m.
(07 Apr 13:42)
Czyli doszliśmy do porozumienia 😉
(07 Apr 15:13)
Ja podtrzymuję swoje zdanie o DRS i uważam, że nawet 200 metrów więcej nie pozwoli DRS na “zwycięstwo” z KERSem czy silniejszym samochodem…
(07 Apr 17:13)
DRS ma “pomagac” w wyprzedzaniu a nie zrobic wyscigi sztucznymi. Jest dobrze jak jest i wcale jeden system nie musi “zwyciezac” z drogim.
(07 Apr 18:57)
Tak, ale KERS niweluje DRS tak, że żaden z nich nie przynosi korzyści. Jaki tu sens? To tak jakby w ogóle ich nie używali. Jak się do tego ma polityka “cięcia kosztów”?
(07 Apr 22:19)
A jak wyprzedzający użyje jednocześnie KERS i DRS?
(07 Apr 20:42)
W Malezji (jak i na innych torach) wyprzedzanie i tak głównie dzieje się na prostej, więc dla mnie to żadne urozmaicenie. Nie sztuką wyprzedzić kogoś w gorszej dyspozycji. W przypadku rywali o mniej więcej równym tempie, widać raczej efektowne podchody z pomocą DRSu. Liczę, że z czasem to się zmieni, ale jak już ktoś wspomniał, powinno się wybrać: DRS albo KERS.
P.S. Melduję, że w końcu moje komentarze dodają się normalnie 😉
(07 Apr 21:44)
“Dla mnie zastanawiające jest to czy był sens w ładowanie grubych milionów na KERS. Czy DRS, wykorzystywany np. przez 10 sec na okrążeniu (kierowca sam ustala kiedy go używa), nie byłby lepszym pomysłem?”
W KERS chodzi o propagandowy aspekt rozwoju technologi _przyjaznych_środowisku_