Nowe (kolejne) znakowanie opon
Zmiana oznaczenia opon powoli staje się nudna, ale czego nie robi się dla kibiców. Pirelli po raz kolejny wprowadziło pewne zmiany, które pozwolą na łatwiejsze rozróżnienie mieszanek.
Historia zatoczyła koło, bo w zasadzie wróciliśmy do tego, co “działo się” na oponach za czasów Bridgestone.
Poniżej zdjęcie udostępnione przez zespół Virgin Racing:
(05 May 12:06)
I oczywiście okaże się, że szybko kręcące się koło będzie bardziej czarne niż żółte (no chyba, że jest na zdjęciu coś czego nie widzę). Według mnie to się nie sprawdzi i w tym sezonie zobaczymy jeszcze wiele różnych oznakowań opon.
(05 May 12:27)
Śmieszne jest to, że Pirelli nie potrafi tego rozegrać prawidłowo. Co to za problem zatrudnić grafika, który przygotuje im symulację jakby dane malowanie miało wyglądać. Bawią się z tym już kolejne GP.
(05 May 13:22)
A przy okazji mają za darmo rozgłos. Ok, i tak mają bez takich zmian, ale czego to się nie robi żeby zadowolić kibiców 😉
Perfekcyjnego rozwiązania raczej nie ma, do niego trzeba dążyć, co właśnie widzimy w ich wykonaniu.
(05 May 17:54)
Najlepiej niech pomalują całe opony na dany kolor i po problemie 🙂
(05 May 19:24)
A “Pirelli” i “P Zero” zostawić czarne – wtedy będzie przewaga żółtego nad czarnym.
(06 May 00:39)
No i gdzieś tam były takie grafiki ale widać włodarze Pirelli są innego zdania
(06 May 06:04)
Tutaj były http://www.f1talks.pl/?p=7699
(06 May 08:59)
Panowie zamieszanie jest celowe – znowu wszyscy piszą o Pirelli – w takim kosmicznym sporcie problem z malowaniem opon? Żart jakiś…
(06 May 10:59)
To na pewno celowe zamieszanie wokół nazwy Pirelli. Trzeba się rozpromować… Gdyby chcieli zrobić sensownie to dali by: red (ssoft),yellow(soft), green(medium), blue(hard) + white(intermediate), dark gray(wet). W ten sposób nie trzeba by się zastanawiać co dany kolor oznacza i wszystkie byłyby WYRAŹNIE rozróżnialne. Zwłaszcza suche zestawy wyścigowe niebieski/żółty i zielony/czerwony. Brak koloru (czyli biały/szary) oznaczałby deszczówki.
Ewentualna alternatywa to green,blue,violet,white(ssoft-hard) i wyraźnie widoczne yellow(intermediate), red(wet) żeby w czasie deszczu i słabej pogody były wyraźnie widoczne.
(06 May 14:24)
to działanie PR-owe, dziwię się trochę, o oponach jest i będzie głośno, nie tylko w Turcji, ale wiadomo co tkwi w szczegółach
(08 May 08:55)
Po wczorajszych kwalifikacjach muszę stwierdzić, że aktualne oznaczenia spisują się bardzo dobrze. Widać kiedy w bolidzie są miękkie a kiedy twarde opony i jest to jednoznaczne a przecież o to właśnie chodzi. Według mnie jeszcze trochę więcej koloru (np. trochę grubsza linia) i będzie rewelacyjnie.