Konkurs f1talks.pl i Pirelli
W końcu nadszedł długo wyczekiwany przez wielu czytelników moment. Zgodnie z obietnicą pora oddać w Wasze ręce pierwsze zestawy gadżetów ufundowane przez firmę Pirelli, która od niedawna jest partnerem bloga. Zanim to jednak nastąpi mam dla Was zadanie. Konkurs, który przygotowałem składa się z dwóch etapów i będzie miał dość nietypową formułę.
W pierwszym etapie musicie odnieść się do poniższego tematu, stanąć po jednej ze stron barykady i wytoczyć jak najcięższe argumenty dla potwierdzenia obranej linii.
Wypowiedź nie może być krótsza niż 150 słów, ale nie dłuższa niż 300. Oprócz zawartości oceniał będę również styl oraz poprawność językową. Błędy ortograficzne dyskwalifikują pracę.
Do drugiego etapu zostaną wybrane dwie najciekawsze i skrajnie różne opinie. Finaliści zmierzą się w bezpośrednim pojedynku na słowa odpierając argumentu przeciwnika. Praca nadesłana w pierwszym etapie będzie bazą dalszej dyskusji składającej się z dwóch dodatkowych rund.
Najważniejsze, że to Wy, po zakończeniu dyskusji wskażecie zwycięzcę oddając głos w sondzie.
Prace konkursowe można nadsyłać do 31 grudnia 2011 roku na adres f1talks.pl@gmail.com. W zgłoszeniu oprócz wartościowej wypowiedzi musi się znaleźć imię autora, miejscowość oraz adres poczty elektronicznej, który będzie wykorzystany jedynie w przypadku zakwalifikowania do drugiego etapu. Bezpośrednie starcie finalistów (drugi etap) odbędzie się już nowym roku.
Teraz słowo o nagrodach. Finaliści otrzymają zestaw upominków od firmy Pirelli, składający się z kubka, breloka i kocyka. Zwycięzca starcia dodatkowo stanie się posiadaczem wyjątkowego zestawu książek „Red Bull Racing RB6 F1 car Haynes Manual” oraz „Red Bull Racing Press Manual 2011″ z autografem Craiga Scarborough.
Powodzenia!
Jeśli macie jakieś pytania lub uwagi dotyczące konkursu, to zastawcie je w polu komentarzy.
P.S. Będę wdzięczny jeśli pomożecie dotrzeć z konkursem do jak największej rzeszy fanów, przekazując informację na innych portalach i forach, w których aktywnie uczestniczycie.
(21 Dec 08:33)
Wypracowanie nam zafundowałeś to może zniechęcać.
(21 Dec 08:44)
Dobry komentarz ma czasem więcej niż 150 słów, więc nie dramatyzowałbym. Myślę, że dla takich nagród warto pobrudzić sobie ręce.
(21 Dec 09:00)
“Oprócz zawartości oceniał będę również styl oraz poprawność językową. Błędy ortograficzne dyskwalifikują pracę.”
A ja mam stwierdzoną dysortografię i dysgrafie 3go stopnia. Przykro o tym pisać, ale pomimo moich starań i tak popełniam błędy, czy to w angielskim, czy w niemieckim czy polskim. Tak więc nie wezmę udziału w tym konkursie.
ps. wszelkie “wtyczki” “tlanslatory” i inne wynalazki, owszem pomagają, ale nie są skuteczne w 100%.
Pozdrawiam wszystkich, wszystkiego dobrego na święta.
(21 Dec 09:15)
Teraz każdy leń jest dysortografem i dysgrafem.
(21 Dec 09:28)
@macz Daj spokój!
@stachu Próba nie strzelba, to jest konkurs, a nie matura. Ma być lekko, ciekawie i z mocnymi argumentami. Poprawność językowa jest ważna, ale nie najważniejsza.
(21 Dec 10:01)
@macz dobrze to ująłeś teraz tak ale kiedyś nie było takiego pomysłu na zaliczanie kolejnych klas. Mnie na badanie skierowała pedagog szkolna w 4 klasie podstawówki w czasach gdy mało kto słyszał o czymś takim jak dysortografia. I mimo że dany wyraz literowałem dobrze w zdaniu pisałem go z błędem. Przez polonistkę która myślała tak jak ty zawaliłem klasę lecz później trafiłem na nauczycielkę która umiała mi pomóc i po części rozwiązać mój problem. Tak więc nie uogólniaj bo teraz jest łatwo wymyślić sobie patent na dysortografie, dysgrafie ale są naprawdę ludzie których ten problem dotyczy i to oni cierpią przez tych kombinatorów.
(21 Dec 10:16)
@DAB dzięki za pomoc
(21 Dec 10:15)
@Mrbigstuff dzieki za wyjaśnienia, sorrki za uwagę. @Macz niski jesteś.
(21 Dec 10:43)
To fakt, nie jestem wysoki. W jednej ze szkoły było 290 dzieci, 120 z nich dostało opinie: adhd, dysortografia, dysgrafia. Nagle rodzi się tyle dzieci, czy nauczyciele nie mają ochoty poświęcać im odpowiedniej ilości czasu. Moja partnerka jest nauczycielką, uczy m.in. dzieci, które tłumaczą się, że mają takie dysfunkcje, zawsze robi na nich testy, które sprawdzają czy rzeczywiście to prawda, co się okazuje? to, że przytłaczająca większość z nich wcale nie ma problemu, a są po prostu leniwi, żeby się zastanowić, czy skupić nad tym jak piszą. Moja uwaga nie wynika ze złośliwości, a jedynie bazuje na doświadczeniach z życia.
(22 Dec 17:30)
Ale sposób w jaki napisałeś sugerował, że odnosisz się do Stacha a nie do ogólnie występującej obecnie sytuacji więc na przyszłość pomyśl zanim coś napiszesz.
(21 Dec 11:47)
Stachu…. a o przycisku “spellcheck” w Wordzie słyszałeś? Proponuję wypróbować. Tak wiem – czasem działa źle (w wypadku słów o różnych znaczeniu, brzmiących tak samo, a inaczej pisanych), ale zawsze można dać na koniec do przeczytania komuś, kto dysortografii, dysgrafii i Bóg wie czego jeszcze dys- nie ma. To naprawdę nie jest wielki problem – wystarczy chwilę pomyśleć, jak go rozwiązać ;).
Wesołych Świąt!
(21 Dec 17:36)
Nic nie mam do Stachu, i życzę mu powodzenia w konkursie, ale w ocenie przypadków dysleksji, dysortografii itp. przychylam się do opinii Macz’a. Ja też mam niemałą wiedzę w tym temacie, dlatego dorzucam swoje zdanie.
A co do konkursu, to przemyślałem ten pomysł dogłębnie, i wydaje mi się on kapitalny. Rzecz tylko w tym, aby zrobić mu dobrą reklamę. Wpisy podobnego rodzaju jak mój, Stach’a, czy Macz’a, nie mają realnego znaczenia dla popularności konkursu. Nikt nie jest idealny. Każdy czasem strzeli byka, a gdy nie jest ich zbyt wiele, lub gdy nie są zbyt rażące, to można byłoby je odpuścić 🙂
(22 Dec 17:35)
A żaden z was nie pomyślał, że wcześniej mało który nauczyciel słyszał o ADHD, czy wszelkich dys-coś tam. Rośnie świadomość to i przypadków więcej. A że dzieciakom nie chce się uczyć to nie ostatnie lata tylko zawsze tak było tylko wymówki były inne. Zadaniem nauczyciela by odróżnić leniwych od mających problemy. Za moich czasów jakoś dawali sobie z tym radę.
(21 Dec 20:54)
Przesadzasz, dobrze ci idzie 🙂
(21 Dec 10:46)
Panowie dajcie spokój, bo ściągniecie mi tutaj kuratorium, a może nawet ministra oświaty.
(21 Dec 11:08)
Pisać pisać kiedy nie było takich problemów to chyba od nadmiaru Coca Coli i Mc Donaldsa, soli i cukru. Uczyłem się w klasie 32 osobowej i nie było rażących problemów z błędami. No, ale ludzie z wyżu demograficznego z lat 70-tych to dziś piękni czterdziestoletni 🙂 Koncepcja słuszna konkursu nie powiem, że jedyna słuszna, ale to krok w dobrą stronę. Co to za konkurs który polega na grzebaniu w gooooooooooooglach? Chyba lepiej grzebać w głowie? A nuż widelec coś się wygrzebie o czego istnieniu autor mógł nie wiedzieć :D…
(21 Dec 11:51)
A jak będzie 300-kilka słów (niewiele ponad 300 – bez przesady!) to przejdzie? Bo ja już mam cały zarys argumentacji w głowie, ale obawiam się, że będę miała duże kłopoty ze zmieszczeniem się w limicie. Taki to już damski urok, że mamy problemy ze zwięzłością wypowiedzi :)).
(21 Dec 12:10)
Nie będę aż tak drobiazgowy.
(21 Dec 13:45)
He he, jak tylko zobaczyłem że będą sprawdzane orty to byłem pewien że odbędzie się dyskusja nt. dys- różnych rzeczy. Tak jak wyżej zauważono, można kogoś poprosić aby sprawdził dla pewności więc argument o leniu kolegi Macza nie jest taki bardzo chybiony aczkolwiek niedelikatny.
Reasumując proponuję zmienić kwestię o dyskwalifikacji i zamienić na np. punkty ujemne.
Co do meritum sprawy to ciekawa forma, mam nadzieję, że nie będzie nadużyć w kwestii sondy i nie wypaczy to wyniku. Szkice Scarbsa – bezcenne i Ty się tego pozbywasz MrBig?
(21 Dec 13:48)
Czego ja się już dla Was nie wyrzekłem… Tak całkiem poważnie, to książki od początku miały takie przeznaczenie i byłbym nie w porządku wobec Craiga gdybym je zatrzymał.
(21 Dec 18:20)
Pan będzie odpisywał gdy ktoś wyśle swoją pracę np: gdy jest zdyskwalifikowana????
(21 Dec 20:49)
W takim razie muszę się pożegnać z zajebistymi gadżetami :/ Można gdzieś je kupić? Chociaż ten kubek, o książkach nie wspominając.
(21 Dec 22:24)
Zdruzgotałeś mnie tym wypracowaniem … i to mi się podoba. 😉 Do końca roku jest jeszcze czas, więc podtrzymuję swoją deklarację.
(22 Dec 11:58)
Wpłynęły już pierwsze prace. Jestem mile zaskoczony poziomem, ale nasuwa mi się jednak uwaga. Waszym zadaniem jest stanąć po jednej ze stron tematu i wytoczyć jak najcięższe argumenty.
(22 Dec 15:50)
Moje armaty się właśnie szykują :)). Pewnie po Świętach zaatakują 😉
(22 Dec 17:48)
😉 ale Szefie – temat jest takie, że NIE MA DRUGIEJ STRONY 😉
(23 Dec 08:30)
Jak nie ma? Albo dobry pomysł albo strata pieniędzy. Za albo przeciw.
(23 Dec 11:30)
😉 aha
a ja myślałem, że temat konkursowy sprowadza się do tego, CZY opony kwalifikacyjne to:
rozwiązanie tegorocznych problemów z oszczędzaniem opon – czy NIE?
I nie widzę tu drugiej strony 😉
Ale skoro pytanie jest: opony kwalifikacyjne – ZA albo PRZECIW – to trochę zmienia postać rzeczy 😉
(23 Dec 11:32)
Taki kształt pracy zapewni ciekawą dyskusję w drugim etapie konkursu, gdzie spotkają się osoby mające różne poglądy.
(22 Dec 13:04)
Gratuluję ŚWIETNEGO pomysłu na konkurs! Postaram się znaleźć czas…
(22 Dec 14:20)
Pewno panu chodziło o moją pracę.
(22 Dec 17:39)
Kusząca oferta, trzeba będzie pomyśleć ;].
(22 Dec 18:39)
Na f1talks.pl trafiłem przypadkowo tydzień temu. Przez ten czas przeglądnąłem dużą część bloga i muszę pogratulować autorowi. Oczywiście nie mogę przejść obojętnie obok takiego konkursu, dlatego już biorę się do pracy:)
(24 Dec 02:20)
http://gadzetomania.pl/2011/12/23/10-najdziwniejszych-swiatecznych-tradycji-z-calego-swiata/hiszpania-portugalia-wlochy/top hahahaha w filmiku jest figurka Hamiltona ale to pewnie przez to, że tradycja z m.in. Hiszpanii (ALO) i Włoch (Ferrari) 😛 widać też paru innych kierowców i motocyklistów :p
(31 Dec 17:12)
Kiedy ogłoszone będą wyniki?