Ferrari F2012 – pierwsze zdjęcia
Kurtyna w Maranello właśnie poszła w górę. Prezentuję Wam pierwsze zdjęcia nowego bolidu Ferrari, który będzie nosił nazwę F2012. Zdjęcia pochodzą z transmisji, ale wkrótce zostaną zastąpione materiałem udostępnionym przez zespół.
fot. ferrari.com
(03 Feb 10:21)
tutaj zdjecie z oficjalnej strony https://plus.google.com/101443032616581166067/posts/R1sqvqXZwMg
(03 Feb 10:27)
http://yfrog.com/oe9hkxcj Bolid Sahara Force India 🙂 jeszcze niższy nos niż Ferrari (tak mi się wydaję):P
(03 Feb 10:30)
http://twitter.com/#!/dank_ross/status/165361645462364161/photo/1/large
i Ferrari w lepszej jakości http://cdn.images.autosport.com/editorial/1328259831.jpg
(03 Feb 10:30)
Biorąc pod uwagę wrażenia wyłącznie estetyczne to McLaren lata świetlne piękniejszy 🙂
(03 Feb 10:32)
Więcej zdjęć w wyższej rozdzielczości:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012-1.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/ferrari_f2012-2.jpg
(03 Feb 10:45)
Ten nos to jaka parodia, że o Iorce india to już nawet nie wspomnę… McLaren póki co najładniejszy.
(03 Feb 10:59)
ale qupa
(03 Feb 11:16)
McLaren 1 : 0 Reszta świata
Bertone przewrócił się w grobie, a Giugiaro właśnie ma ostrą niestrawność (oby nie dopadło go przy jedzeniu). Jeśli twierdzenie “jak coś wygląda, tak będzie jeździć” jest prawdziwe, to właśnie zyskaliśmy rywalizację w końcówce stawki. Mam nadzieję, że wprowadzą te zapowiadane rewolucje, bo póki co wrażenia estetyczne analogiczne są do BMW montującego zamiast dziobu deskę do prasowania.
(03 Feb 11:56)
„jak coś wygląda, tak będzie jeździć”
to stwierdzenie, sorry kolego, nie jest prawdziwe. Liczy się skuteczności, to nie jest konkurs piękności – ani między poszczególnymi projektami, ani między kierowcami. Nie zapominajmy o tym.
(03 Feb 12:18)
Jeśli chodzi o aerodynamikę to twierdzenie jest jak najbardziej słuszne. Piękno w tym szczególnym wypadku polega na spójnej bryle (zestawie brył) umożliwiającej łagodny przepływ powietrza, a nie zestawienie kanciatych wodotrysków. Kiedy patrzysz na samoloty pokroju spitfire czy me109 wiesz, że one potrafią latać… i to szybko. Jeśli zaś spojrzysz na kukuruźnika, od razu rozumiesz dlaczego jego nazwa kodowa to “muł”.
(03 Feb 11:22)
Ciekawie rozwiązany wydech, dziwne trochę bo z tego co wiem było jasno określenie położenie wydechu a tu jest jednak skierowany na dyfuzor.
(03 Feb 11:57)
Temu bolidowi potrzebna jest szara paczka na NOS 😀 Bez niej nie powinien pokazywać się na torze przynajmniej jako Ferrari. Takiego topornego nosa spodziewałem się raczej po Sauberze, albo HRT, ale nie po marce będącej synonimem piękna i szybkości. Piękna w przedniej części nie ma, to może chociaż szybkość będzie? Bolid jest bardzo ładny i chyba rzeczywiście innowacyjny patrząc na tył i na zawieszenie. Jednak całe wrażenie psuje ten szkaradny, toporny i w dodatku kanciasty nos. Już chyba Force India i Caterham mają ładniejsze nosy.
Niskie pokłony dla ludzi z McLarena, którzy wykazali się kreatywnością i chęcią nie tylko zbudowania szybkiego bolidu, ale zarazem szybkiego, ale i ładnego. Nie mam bowiem wątpliwości, że McLaren będzie w “czubie”.
(03 Feb 12:42)
Planiści z FIA znowu pokazali swoje oblicze. Wróćmy do wyglądu bolidów z 2006r, ale z silnikami V10.
(03 Feb 12:46)
O F2012 w kilku słowach. Ciekawe przednie zawieszenie, pullrod którego dawno tam nie było 🙂 Ciekaw jestem czy tylko oni poszli w tym kierunku, jeżeli tak to albo coś ciekawego “wyniuchali” (jakieś związki z systemem reaktywnego zawiasu?) albo pojechali po całości i ładnie się na tym przejadą. Wydech również ciekawie wygląda, czyżby kierowanie go ku dyfuzorowi nie jest jakoś objęte “zakazem regulaminowym”?? 🙂 Dużo wolnej przestrzeni w przedniej części, można się śmiać że pomiędzy końcówką nosa a płatem przedniego skrzydła zmieściłaby się mała lodóweczka turystyczna 😀 Ciekawie, naprawdę interesujący projekt
(03 Feb 14:04)
Jeżeli chodzi o wygląd, to rzeczywiście mało atrakcyjny.
(03 Feb 14:29)
Wygląda jak kloc ciosany siekierą.Wątpię by ten bolid mógł się w ogóle poruszać.
Nos mogli zrobić jak w F2008 i byłoby ok.
(03 Feb 14:42)
Mnie zastanawia jedno i tu się zgodzę KAMIL-F1 dlaczego zespoły nie zrobią nosa jak w 2008 lub 2009 roku?? Bo to załamanie wygląda tragicznie. Pominę już wygląd całego nosa.
(03 Feb 16:01)
Nie robią takich nosów gdyż ostatnimi laty panuje moda na wysoko uniesione nosy (zapoczątkowana przez RBR) ma to na celu zwiększenie ilości powietrza przepływającego przez dyfuzor, co za tym idzie zwiększyć siłę docisku wytwarzana przez niego. Ma to na celu rekompensować stratę docisku wynikającą z zakazu stosowanie dodatkowych skrzydełek na bolidzie (np na pokrywie silnika) Rozwiązanie to ma jedną wadę, generuje olbrzymie ilości oporów powietrza, przed rewolucja z 2009 roku problem braku docisku nie istniał (nie w takiej formie jak dziś), zespoły wytwarzały dodatkowy docisk przy użyciu wszelkiej maści skrzydełek i nos mógł powędrować niżej w celu redukcji oporu.
Troszkę chaotycznie napisane ale mam nadzieje, że pomogłem 😉
(03 Feb 16:58)
To mogą zrobić nos jak w RB6. Tam nos nie jest tak bardzo zadarty do góry. Zresztą McLarenowi się udało, a innym miało by się nie udać??
(03 Feb 14:59)
Co by nie mówić F2012 jednak żądło ma 😉
(03 Feb 15:30)
a co się stało z tymi zapowiadanymi skrzydłami z przed bocznych wlotów powietrza?
(11 Jul 09:19)
Ferrari jak zwykle na swoim piekielnie wysokim poziomie.