Renault zaprezentowało nowy silnik
Firma Renault zaprezentowała dziś w Paryżu nowa jednostkę napędową, która będzie używana od sezonu 2014. Silnik będzie nosił nazwę Energy F1.
Poniżej znajdziecie porównanie Energy F1 z dotychczasowym silnikiem francuskiego producenta – RS27.
Na koniec coś dla ucha, czyli pierwsza dźwiękowa prezentacja nowej jednostki oraz kilka innych zdjęć udostępnionych przez francuskiego producenta.
Kliknij aby posłuchać dźwięku nowej jednostki napędowej Renault…
(21 Jun 13:42)
ehh, probka dzwieku nie dziala. cos z serwisem. silnik wyglada przepieknie.
(21 Jun 13:46)
Strona Renault padła… Jest już na serwerze f1talks.pl, więc nie powinno być problemu.
(21 Jun 13:51)
Dźwięk mi się podoba, taki spokojny 😀
(21 Jun 14:25)
O ile sama konstrukcja wygląda fajnie to niestety dźwięk mnie trochę rozczarował. Brzmi trochę jak Civic na sterydach. Ewentualnie jak kosa spalinowa.
(21 Jun 15:06)
Dzwiek jakis bez duszy i splaszczony… nie ma tej zwierzecej mocy.
(21 Jun 15:22)
Wygląda świetnie, brzmi wspaniale + jest cholernie efektywny (dzięki Turbo). Czego chcieć więcej? Pozostaje z niecierpliwością czekać na nadchodzący sezon. Oby nowy silnik okazał się tak samo konkurencyjny jak jego poprzednik! RENAULT wie (jak nikt inny) jak robić dobre jednostki napędowe, będzie OK!!!
(21 Jun 17:43)
MGU-K?
(21 Jun 17:50)
MGU-K = Motor Generator Unit – Kinetic
MGU-H = Motor Generator Unit – Heat
(21 Jun 22:09)
Głupie pytanie – czy tylko na potrzeby prezentacji przedstawiony został silnik z jednym intercoolerem? Czy moze bolid będzie w tym aspekcie niesymetryczny?
(22 Jun 09:56)
Nie jestem pewien, czy są jakieś obostrzenia w regulaminie odnośnie powierzchni intercoolera. Pewnie są! Przypuszczam, że RENAULT użyło rozwiązania z pojedynczym intercoolerem, żeby jak najbardziej uprościć konstrukcję (ograniczenie liczby elementów). Jeżeli możliwe jest użycie 2 sztuk (nie wiem co “mówi” regulamin w tej sprawie) to z całą pewnością przetestowali również taki rozwiązanie 🙂
(22 Jun 17:15)
Możliwe, że takie rozwiązanie jest lepsze choćby ze względu na wygospodarowanie miejsca dla reszty komponentów.
Choć opcja ze ściemą na potrzeby prezentacji też jest jak najbardziej możliwa..
(24 Jun 13:51)
Dodatkowo intercooler zwiększa tzw laga, przez co na bank były by straty. Nie wiem jak to w F1 ale w rajdach radzą sobie z tym w postaci podtrzymania turbo, przez to rajdówki tak dużo palą..
Chłodnica powietrza będzie na bank ale trzeba pewnie jeszcze poczekać bo może sami niemają w 100% pewności jak to rozwiązać.
(24 Jun 16:30)
Intercooler nie zwiększa laga!!! Lag jest tym większy im większa jest turbina. Mała turbina = mały lag, ale mniejsza moc. Duża turbina = duży lag i duża moc. Jak ściągasz nogę z gazu, to silnik “przestaje” generować spaliny i napędzać turbinę, która samoczynnie zaczyna zwalniać. Po ponownym wciśnięciu gazu mija chwila czasu aż turbina wejdzie na odpowiednie obroty. To właśnie ten lag. Intercooler służy tylko do schłodzenia sprężonego powietrza, które bardzo mocno się nagrzewa podczas sprężania. Kluczem do uzyskania dużej mocy z silnika spalinowego to zimne, gęste (sprężone) powietrze w dolocie i (niestety w F1 zabronione) “zimne” paliwo. Podtrzymanie turbo w F1 pewnie będzie (choć dokładnie nie wiem). Być może zabronią podtrzymania turbo, bo wiąże się to z “zasilaniem” silnika podczas gdy kierowca ściąga nogę z gazu (np. 2 cylindry nadal są zasilane, tak jakby kierowca trzymał gaz) właśnie po to żeby podtrzymać “kręcenie” turbiny. Być może zakażą podtrzymania turbo, bo znowu zacznie się dyskusja na temat “dmuchania” dyfuzora 🙂
(26 Jun 14:09)
Nie do konca, intercooler ma wplyw tez na laga – dokladnie to ma wplyw jego pojemnosc. Wiekszego intecoolera turbo musi napelnic do takiego samego cisnienia jak mniejszego IC, na co potrzebuje wiecej powietrza, a co za tym idzie czasu.
(24 Jun 22:42)
Moc pozostanie taka sama ?