Teraz nie można dobierać przełożeń w zależności od toru. Przełożenia będą stałe. Na jednej ilustracji masz 313km/h throttle na full i na drugim 313km/h acceleration też na full, stąd pomyślałem że pójdzie tylko 313km/h.
Gdzie wyczytałeś, że nie można zmieniać przełozeń w skrzyni biegów?
Przecież to brzmi nielogicznie z punktu widzenia różnorodności torów wpływających na podstawowe ustawienia parametrów setup’u mechaniczno-aerodynamicznego bolidu.
Aerodynamika – zmiany ze względu na konfigurację toru – jest tak diametralnie różna na “skrajnych” torach, że sztywne ustawienie przełożeń w skrzyni biegów i pogodzenia tych ustawień z ustawieniami aero byłyby nie do pogodzenia.
Nie zapominajmy o oponach, które muszą pracować w okienku sterowanym właśnie poprzez symbiozę ustawień skrzyni biegów (założenie maksymaklnego wykorzystanie właściwości silnika) i aerodynamiki. Inaczej można sobie darować ocenę poziomu doświadczenia inżynierów w konkretnym zespole…
Regulamin przewiduje stałe przełożenia na cały sezon, raz chyba wolno tylko zmienić.
grzeczny (24 Jan 21:34)
@Matej_95
@bartoszcze
Niestety, zachowałem się niezbyt dobrze odnośnie przepisów dotyczących skrzyń biegów:)
Sorki.
Natomiast od razu wpadła mi do głowy myśl, że skrzynie biegów moga być tak ustawione, że 8 bieg będzie biegiem na tyle uniwersalnym, że np. w Monako nie będzie stosowany…
Pozdr.
@Grzeczny
Może być i tak, ponieważ na Monza potrzeba dużych przełożeń i prędkości. i pewnie zrobią tak ze pierwsze biegi (1-4,5) bedą do przyspieszenia a pozostale do rozwijania duzych predkosci,
(22 Jan 14:45)
Rewelacja! Szczególnie dwunasta ilusracja. Dzięki, Renault.
(22 Jan 16:54)
zdecydowanie 12 najlepsza, nie moge sie doczekac sezonu
(22 Jan 18:17)
Tam pod 313km/h jest cyfra 8? To ile biegów ma bolid?
(22 Jan 18:32)
Nowa skrzynia 8 biegów.
Plotki mówią że bolidy do 5,6 biegu będą wstanie buksować kołami
(23 Jan 10:50)
Turbo ćma zrywająca się do lotu 😉 😉 😉
(24 Jan 13:50)
Prędkość maksymalna to 313 (8 bieg)? Jeżeli to byłoby tylko tyle to wstyd dla F1.
(24 Jan 13:58)
Ale skąd pomysł, że to maksymalna? Takie liczby masz na każdym diagramie toru…
(24 Jan 14:06)
Teraz nie można dobierać przełożeń w zależności od toru. Przełożenia będą stałe. Na jednej ilustracji masz 313km/h throttle na full i na drugim 313km/h acceleration też na full, stąd pomyślałem że pójdzie tylko 313km/h.
(24 Jan 14:17)
Będą stałe,* ale przecież to zespół je wybierze.
Po prostu przykładowe dane to są, to tylko ilustracja poglądowa.
(24 Jan 15:50)
Gdzie wyczytałeś, że nie można zmieniać przełozeń w skrzyni biegów?
Przecież to brzmi nielogicznie z punktu widzenia różnorodności torów wpływających na podstawowe ustawienia parametrów setup’u mechaniczno-aerodynamicznego bolidu.
Aerodynamika – zmiany ze względu na konfigurację toru – jest tak diametralnie różna na “skrajnych” torach, że sztywne ustawienie przełożeń w skrzyni biegów i pogodzenia tych ustawień z ustawieniami aero byłyby nie do pogodzenia.
Nie zapominajmy o oponach, które muszą pracować w okienku sterowanym właśnie poprzez symbiozę ustawień skrzyni biegów (założenie maksymaklnego wykorzystanie właściwości silnika) i aerodynamiki. Inaczej można sobie darować ocenę poziomu doświadczenia inżynierów w konkretnym zespole…
(24 Jan 16:01)
Regulamin przewiduje stałe przełożenia na cały sezon, raz chyba wolno tylko zmienić.
(24 Jan 21:34)
@Matej_95
@bartoszcze
Niestety, zachowałem się niezbyt dobrze odnośnie przepisów dotyczących skrzyń biegów:)
Sorki.
Natomiast od razu wpadła mi do głowy myśl, że skrzynie biegów moga być tak ustawione, że 8 bieg będzie biegiem na tyle uniwersalnym, że np. w Monako nie będzie stosowany…
Pozdr.
(25 Jan 09:43)
@Grzeczny
Może być i tak, ponieważ na Monza potrzeba dużych przełożeń i prędkości. i pewnie zrobią tak ze pierwsze biegi (1-4,5) bedą do przyspieszenia a pozostale do rozwijania duzych predkosci,